วันจันทร์ที่ 9 เมษายน พ.ศ. 2555
วันพฤหัสบดีที่ 1 มีนาคม พ.ศ. 2555
วันอาทิตย์ที่ 19 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2555
วันพฤหัสบดีที่ 9 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2555
We want to hear from you!
We want to hear from you! For pen pals, letters and any general comments you have about English&Math@Home Center, contact us at English&Math@Home Center. You can also email us at krunoina@hotmail.com, orhttp://www.facebook.com/pages/ EnglishMathHome-Center/ 140492499388771.
วันอังคารที่ 7 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2555
วันจันทร์ที่ 6 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2555
วันพุธที่ 18 มกราคม พ.ศ. 2555
Adverbs in English
From: http://www.falibo.com/video/1351/Adverbs-in-English
Adverbs in English
What is an adverb?
Adverbs as modifiers (adverbs in adverbial functions)
An adverb modifies a verb
Adverb Formation
Adverbs that end in -ly are formed by adding -ly to an adjective, a present participle, or a past participle.
- from an adjective
Adverbs Position
Adverbs can be placed anywhere in a sentence.
At the front (prior to the subject)
Adverbs as intensifiers
Adverbs can be used as amplifiers, down toners, or emphasizers.
- as emphasizers.
Adverbs in English
What is an adverb?
- An adverb is a part of speech that describes or modifies a verb, an adjective, another adverb, clause, or sentence.
- Adverbs answer the questions "How?", "When?", "Where?", "Why?", "In what way?", "How much?", "How often?", "Under what condition", "To what degree?"
- The easiest adverbs to recognize are those that end in -ly. Some adjectives end with -ly also but remember that adjectives can modify only nouns and pronouns. Adverbs modify everyting else.
- An adverb can be placed anywhere in a sentence.
Adverbs as modifiers (adverbs in adverbial functions)
An adverb modifies a verb
- He walked quickly. ('quickly' modifies verb 'walked')
- I accepted new task willingly. ('willingly' modifies verb 'accepted')
- Mike snored melodically. ('melodically' modifies verb 'snored')
- An adverb modifies an adjective
- They were really unhappy. ('really' modifies adjective 'unhappy')
- My brother is completely fearless. ('completely' modifies adjective 'fearless')
- I know she is very careful. ('very' modifies adjective 'careful')
- An adverb modifies an adverb
- He is almost always hungry. ('almost' modifies adverb 'always')
- John plays tennis very well. ('very' modifies adverb 'well')
- You never can work too carefully. ('too' modifies adverb 'carefully')
- An adverb modifies a clause
- Perhaps you are correct, but not at first glance. ('perhaps' modifies clause 'you are correct')
- Surely he will be on time, but I hope not. ('surely' modifies clause 'he will be on time')
- An adverb modifies a sentence
- Suddenly, she went home. ('suddenly' modifies a whole sentence)
- Finally, he will be on time. ('finally' modifies a whole sentence)
- Today, we can take a vacation.('today' modifies a whole sentence)
Adverb Formation
Adverbs that end in -ly are formed by adding -ly to an adjective, a present participle, or a past participle.
- from an adjective
- careful - carefully
- beautiful - beautiful
- fitting - fittingly
- - from a present participle
- willing - willingly
- glowing - glowingly
- surprising - surprisingly
- - from a past participle
- assured - assuredly
- affected - affectedly
- surprised - surprisedly
- When adjective ends in -able or -ible, the adverb is formed by replacing final -e with -y
- horrible - horribly
- terrible - terribly
- When adjective ends in -y, the adverb is formed by replacing final -y with -ily
- happy - happily
- lucky - luckily
- When adjective ends in -ic, the adverb is formed by replacing final -ic with -ically
- economic - economically
- ironic - ironically
Adverbs Position
Adverbs can be placed anywhere in a sentence.
At the front (prior to the subject)
- Today we will study adverbs.
- Lately, I have had lots of phone calls.
- At the center of the sentence (between the subject and the verb)
- He seldom goes to movies.
- I hardly noticed her.
- At the end of the sentence
- I learn English slowly.
- I study adverbs now.
Adverbs as intensifiers
Adverbs can be used as amplifiers, down toners, or emphasizers.
- as emphasizers.
- I really like him.
- I literally wrecked my car.
- - as amplifiers
- They completely abandoned the city.
- I absolutely refuse to leave.
- - as down toners
- I somewhat like this movie.
- Peter almost quit that job.
วันศุกร์ที่ 16 ธันวาคม พ.ศ. 2554
การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนที่ส่งเสริมการเรียนรู้ที่ใช้สมองเป็นฐาน
การพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนที่ส่งเสริมการเรียนรู้ที่ใช้สมองเป็นฐาน
ของนักเรียนพยาบาล วิทยาลัยพยาบาลกองทัพบก
ปริญญานิพนธ์ ของ ปราณี อ่อนศรี
มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
เลสลี่ ฮาร์ท (Leslie Hart) ในหนังสือชื่อ Human Brain, Human Learning เมื่อปี พ.ศ. 2526 ต่อมาในปี 4
2534 ศาสตราจารย์ทางการศึกษาสองท่าน คือ เรเนต นัมเมลา เคน และ จอฟฟรี่ เคน (Renate
Nummela Caine and Geoffrey Caine. 1990: 66-70) แห่งมหาวิทยาลัยมลรัฐแคลิฟอร์เนีย ได้เสนอ
หลักการ 12 ประการในการจัดการเรียนรู้ที่ใช้สมองเป็นฐาน ดังต่อไปนี้(อารี สัณหฉวี. 2550: 76-77)
1. สมองมีระบบการเรียนรู้ที่ซับซ้อนมากเพราะรวมไปถึงร่างกาย การเคลื่อนไหว ความคิด
อารมณ์สิ่งแวดล้อมซึ่งเกิดขึ้นพร้อมกัน (The brain is a parallel processor.)
2. สมองจะมีการเรียนรู้ถ้ามีปฏิสัมพันธ์กับผู้อื่นและในสังคม สิ่งแวดล้อม (The brain/mind
is social.)
3. สมองจะมีการแสวงหาความหมาย ความเข้าใจจากประสบการณ์ในชีวิต ตลอดเวลา (The
search for meaning is innate.)
4. การแสวงหาความหมายและความเข้าใจในประสบการณ์โดยจัดเป็นหมวด หมู่ แบบแผน
(The search for meaning occurs through patterning.)
5. อารมณ์มีส่วนส าคัญในการเรียนรู้(Emotions are critical to patterning.)
6. การเรียนรู้ของสมองจะเรียนรู้พร้อมๆกันทั้งที่เป็นภาพรวมและที่เป็นส่วนย่อย (The brain
processes parts and wholes simultaneously.)
7. การเรียนรู้ของสมองจะเกิดจากทั้งการตั้งจุดสนใจเรื่องที่จะศึกษา และเกิดจากสิ่งแวดล้อม
ที่มิได้ตั้งใจศึกษา (Learning involves both focused attention and peripheral perception.)
8. การเรียนรู้จะมีกระบวนการที่รู้โดยรู้ตัว (มีจิตส านึก)และการรู้โดยไม่รู้ตัว (จากจิตใต้
ส านึก) (Learning is both conscious and unconscious.)
9. สมองมีความจ าอย่างน้อย 2 แบบ คือ ความจ าแบบเชื่อมโยงมิติ/ระยะ ซึ่งบันทึก
ประสบการณ์ประจ าวันของเรา และความจ าแบบท่องจ า ซึ่งเกี่ยวกับข้อเท็จจริงและทักษะแบบแยก
ส่วน (There are at least two approaches to memory: spatial memory system, rote learning
system.)
10. การเรียนรู้ของสมองเป็นไปตามพัฒนาการ (Learning is developmental.)
11. การเรียนรู้ที่สูงและซับซ้อนจะเรียนได้ดีในบรรยากาศที่ยั่วยุและท้าทายให้เสี่ยง แต่ถ้ามี
บรรยากาศเครียดและกดดันมากๆ จะท าให้ไม่เกิดการเรียนรู้ (Complex learning is enhanced by
challenge and inhibited by threat.)
12. สมองของแต่ละคนมีความเฉพาะของตน (Each brain is unique.)
สมัครสมาชิก:
บทความ (Atom)
การใช้ Pronoun คำสรรพนามภาษาอังกฤษ มีกี่แบบ ใช้อย่างไร
การใช้ Pronoun คำสรรพนามภาษาอังกฤษ มีกี่แบบ ใช้อย่างไร ตารางสรุป ตัวอย่าง cr: tonamorn
-
8.Interjection คือ คำอุทานไม่มีคำของตนเอง แต่อาจนำคำอื่น เช่น วิเศษณ์ คุณศัพท์ กริยา หรือ วลี และประโยค มาพูดเพื่อแสดง...
-
Fill in the blanks with "There is" or "There are" - จงเติม There is หรือ There are